Przy budowie tuneli coraz częściej stosowane są bardzo nowoczesne technologie, np. drążenie tuneli odbywa się przy użyciu specjalistycznego urządzenia, które po usunięciu urobku umożliwia jednoczesne zabudowanie tunelu przy użyciu prefabrykowanych łupin z żelbetu. Z powodu wysokiego ciśnienia hydraulicznego oddziaływującego na żelbetową obudowę tunelu, mimo mocnego zbrojenia zdarza się, że w konstrukcji tunelu pojawiają się rysy i przecieki, co w efekcie prowadzi także do korozji stali zbrojeniowej. Aby uniknąć szkód wywołanych przez przecieki oraz postępującą korozję zbrojenia rysy powinny być uszczelnione i wypełnione przy użyciu specjalistycznych produktów do iniekcji (np. żele akrylowe lub poliuretanowe). W zależności od tego czy rysa wykazuje tendencję do zmiany szerokości stosowane są produkty iniekcyjne do siłowego zespolenia, bądź też elastyczne, mostkujące rysy. Innym problemem występującym przy budowie tuneli jest rozszczelnienie się uszczelek na styku prefabrykatów i występujące w tym miejscu przecieki. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie iniekcji kurtynowej przy użycie np. żelu akrylowego za obudowę tunelu. W praktyce wygląda to tak, że obudowa tunelu jest nawiercana w odpowiedniej siatce, osadzane są pakery iniekcyjne, a następnie podawany jest żel iniekcyjny na bazie akrylowej lub poliuretanowej, który tworzy szczelną powłokę hydroizolacyjną od strony gruntu.